70 ezer új munkahely is születhet

„Vissza kell állítani a munka és a család becsületét a magyar társadalomban!”

2010. március 16.
Pogácsás Tibor a Fidesz – Magyar Polgári Szövetség jelöltjeként indul a 2010-es országgyűlési választásokon Pest megye 7. számú választókerületében.

– Ön jelenleg Monor város polgármestere. Megválasztása esetén mennyire tudja összeegyeztetni országgyűlési képviselői munkáját a város irányításával?
– A feladat nem új a számomra, hiszen nyolc évig már betöltöttem egyszerre ezt a két tisztséget, s ebből négy évig kormánypárti politikusként dolgoztam. Ezek a feladatok nem hagyományosan vett munkahelyek. Elsősorban döntéseket kell hoznom, amelyek sokszor azért lehetnek jobbak, és születhetnek meg gyorsabban, mert a két tisztség egyidejű betöltésével jóval több információhoz jutok.
 
1964-ben született Budapesten. Vasútgépész üzemmérnökként a MÁV-nál, később műszaki tanárként a monori Szterényi iskolában dolgozott politikai pályafutása előtt. 1990 óta a Fidesz tagja, két cikluson át országgyűlési képviselője.
Óvónő feleségével három leánygyermeket nevelnek monori otthonukban, ahonnan sokszor kerékpárral jár dolgozni hivatalába. Szabadidejében a családjával és a barátaival az országot járja.
 
– A monoriak akkor most biztos örülnek, hogy ismét egy helyi ember kerül be a parlamentbe.
– Országgyűlési képviselői tisztségemben nem egyetlen település érdekét tartom szem előtt, hanem valamennyi általam képviselt települését. Egyaránt fontosnak tartom, hogy az ecseriek, a gyömrőiek, a maglódiak, a monoriak, a monorierdőiek, a péteriek, az üllőiek és a vecsésiek boldogulását is elősegítsem. Így volt ez korábban is, amikor kéthavonta, negyedévente mindig más településen ültünk össze a választókerület polgármestereivel, hogy megtárgyaljuk az elképzeléseiket. Nyugodt szívvel állíthatom, hogy nagyon jó munkakapcsolat alakult ki közöttünk, függetlenül attól, hogy milyen pártállásúak voltak. Különösen előnyösek voltak az ilyen összejövetelek abban a négy évben, amikor a Fidesz kormányozta az országot és tagja voltam az Országgyűlés területfejlesztési bizottságnak is.
Más megközelítésből nézve a dolgot, a képviselő nyilván azért dolgozik, hogy munkája elismeréseként ciklusa leteltével újraválasszák. Ha valamilyen módon visszaél a hatalmával, akár úgy, hogy egy általa kiválasztott településnek kedvez a többiekkel szemben, akkor négy év múlva nem számíthat sikerre.
 
– A közvélemény-kutatások alapján arra lehet számítani, hogy hangsúlyos Fidesz többség alakul ki a parlamentben. Számít a párton belüli megítélésében, hogy milyen arányban szavaznak önre a választókerületében?
– Nyilván igen, de ez nem elsősorban az én megítélésemről szól, hanem a választókerületben élő emberek értékrendjéről. Különösen érdekes ez a kérdés annak tükrében, hogy a térség az eddigi választásokon szinte pontosan az országos átlagot hozta a pártválasztás tekintetében. Úgy gondolom, hogy a megítélésünk szempontjából nagy előrelépés lenne, ha ezen változtatni tudnánk kedvező irányban.
 
– Megválasztása esetén milyen kihívások állnak ön előtt, figyelembe véve a választókerület sajátos elhelyezkedését? Gondolok itt Budapest és a repülőtér közelségére.
– A fővárossal szomszédos településeknek nagyon fontos, hogy miképp tudjuk átalakítani az agglomerációs törvényt, amely jelenleg nem a valós állapotokat tükrözi. Ez ugye Péteri, Monor és Monorierdő kivételével valamennyi választókerületi települést érint. Számukra nagyon fontos, hogy merre és milyen irányban történhet az ipari és a lakóövezetek fejlesztése. Ehhez szorosan kapcsolódik a reptérfejlesztés kérdése is. Itt is egy olyan modellt szeretnénk elfogadtatni, amely túlnyúlik Budapest határán, hiszen a területfejlesztési szakemberek szerint a repülőtér fejlesztése egy nagyjából ötven kilométeres körzetre hat ki, így akár a Monorierdőn élők életét is jelentősen befolyásolhatja.
 
– Milyen hatással lehet az emberekre a repülőtér nagyarányú fejlesztése?
– Nagyon sok új szolgáltató, logisztikai cég jelenthet meg a térségben, s ennek következtében új munkahelyek jöhetnek létre. Van olyan becslés, amely az elkövetkezendő tíz évben a repülőtér környékén hetvenezer új munkahellyel számol. S mivel több ember találja meg a számítását a térségben, így növekedhetnek a lakóterületek is. Mindez még természetesen sok más pozitív változást is magával hozhat, így a például az úthálózat és a vasút korszerűsítését is.
 
– Nyilván az ilyen nagyarányú fejlesztésnek van árnyoldala is, hiszen növekszik a repülőgépek száma is. Ennek pedig sokan nem örülnének.
– Az európai közlekedési folyosók gyakorlatilag a repülőtér környékén metszik egymást. Ez egy olyan helyzeti előny, amit mindenképp ki kell használnia az országnak. Ha nem lépünk ezen a területen az elkövetkező néhány évben, akkor Bécs mellett nem Budapest, hanem Pozsony válik egyfajta repülőtéri logisztikai központtá Közép-Európában. Ez tehát országos érdek. Tudom viszont, hogy ez nem vigasztalja azokat, akik naponta szenvednek a repülőgépek zajától. A szakemberek szerint azonban lehetőség van arra, hogy a növekvő forgalom mellett is csökkenjen a térség zajszennyezettsége. Ennek érdekében ismét rendszeressé kívánjuk tenni a találkozókat a repülőtér üzemeltetőjével, amelyre a privatizáció óta nem volt alkalma a helyi települések vezetőinek.
 
– Az agglomeráción kívüli településeken élőket valószínűleg a reptér fejlesztésénél sokkal jobban érdekli, hogy mikorra készülhet el az M4-es folytatása.
– Ha megfelelő terveket és hatástanulmányokat adott volna be a jelenlegi kormányzat az Európai Unióhoz, akkor az építkezés már megkezdődhetett volna. Mivel ez nem így történt, ezért teljesen az elejéről kell kezdeni az egész beruházás előkészítését. Azt is tudni kell, hogy a döntés megszületése után még három évet kell várni arra, hogy elkezdődhessen az építkezés. Ilyen körülmények között jelenleg az sem biztos, hogy a következő választási ciklusban megépülhet az út. Mindenesetre én mindent igyekszem megmozgatni ennek érdekében. Emellett szeretném azt is elérni, hogy az M4-es építésével párhuzamosan a meglévő úthálózat is végre európai színvonalúvá váljon a térségben.
 
– A térségi közlekedés egyik másik sarkalatos pontja a vasút.
– Amely jelenleg nem látja feladatát az elővárosi közlekedésben, hiszen pontatlanok a járatok, koszosak és elavultak a kocsik és aránytalanul drágák a jegyek és a bérletek. Ezekben mind változást kell elérni ahhoz, hogy az emberek a tömegközlekedést válasszák az autózás helyett.
 
– Melyek még azok a kérdések, amelyekben egyéni képviselőként érvényesítheti az itt élők érdekeit?
– A személyes tapasztalataimat mindenképp felhasználom a parlamenti munkám során a nagy ellátórendszerek korszerűsítésében, mint a szociális-, az egészségügyi- és a nyugdíjrendszer. Amiben viszont helyi szinten is sokat tehetek, az a közbiztonság javítása. El kell érnünk, hogy több rendőr legyen a térségben, másrészt ki kell építeni a térfigyelő rendszereket is. Ebben a kérdésben mindenképp nagy előrelépést szeretnék elérni.
(x)
 


« vissza

Hozzászólások (0 db)

Új hozzászólás
Új hozzászólás írásához kérjük lépjen be, vagy regisztráljon!


Jelszóemlékeztető
Regisztráció