A jó könyvelő csökkenti a cégek terheit

Az adó optimalizálásával törvényes keretek között lehet lefaragni egy vállalkozás kiadásaiból

2009. július 14.
Egy vállalkozás életében meghatározó döntés, amikor kiválasztja, hogy kire bízza a könyvelését.

Főképp igaz ez a jelenlegi gazdasági környezetben, amikor sokszor egy jó könyvelőn múlik, hogy merre billen a mérleg nyelve az év végi mérleg összeállításakor. Bakos Isvánnéval, az EcoFact Kft. vezetőjével beszélgettünk.

Mindenre felkészülten. Az EcoFact szakértői csapata
 

EcoFact Számviteli és Tanácsadó Kft.
Cím: 2200 Monor, Deák F. u. 10.
Tel: (06-29) 613-620, (06-29) 613-630
Mobil: (06-30) 586-3573
Fax: (06-29) 613-625
Web: www.ecofact.hu
E-mail: ecofact@ecofact.hu

– Jelenleg százötven cég könyvelését végezzük, de mind többen fordulnak hozzánk – hangsúlyozta Bakos Istvánné. – Leginkább azért, mert az előző könyvelőjük egyáltalán nem „tulajdonosi szemlélettel” foglalkozott velük, tehát egyszerűen beszedte a könyvelési díjat, érdemi munkát pedig nem végzett. Nem véletlen, hogy már nem csak Monorról és a környező településekről, de Budapestről is sokan jönnek hozzánk. Több ügyfelünk is van, akikkel a jelenlegi cégünk jogelődjének megalakulása, vagyis 1991 óta együtt dolgozunk. Úgy látom, hogy mindez annak is köszönhető, hogy nem csak az alapvető könyvelési feladatokat látjuk el egy cég életében, de igyekszünk folyamatosan tanácsokkal is ellátni őket. Előre tájékoztatjuk a vállalkozásokat az őket érintő fontosabb előírásokról úgy, hogy alapos mérlegelést követően hozhassanak döntést. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy jogszabályokat maradéktalanul betartva optimalizáljuk adózásukat. Az adótanácsadásért – az általános ügymenetre vonatkozó kérdésekben – természetesen nem kérünk pénzt. Már nagyon sok céggel dolgozunk együtt, mindenkivel szeretjük azt éreztetni, hogy csak vele foglalkozunk. Nekünk ez csupán munkaszervezés kérdése, de az ügyfelek ezt nagyra értékelik. Azt hiszem, hogy szavaimat a partnereink is igazolhatják.

- Az adójogszabályok olyan bonyolulttá váltak az elmúlt években, hogy azokat az egyszemélyes könyvelőirodák már nem tudják követni – mondta Bakos Istvánné. – Nálunk négy mérlegképes könyvelő, egy adószakértő és egy adótanácsadó is dolgozik, mégis sokszor napokat vitatkozunk egy-egy új jogszabály értelmezésén. Nem beszélve arról, hogy nem kis összegbe kerül folyamatosan birtokában lenni a legújabb előírásoknak. Emiatt egyre többen jönnek hozzánk a magánszemélyek közül is, hogy készítsük el a bevallásukat, mert már olyan bonyolult, hogy előképzettség nélkül szinte lehetetlen helyesen kitölteni a nyomtatványokat. A vállalkozások életében pedig még nehezebb a helyzet, hiszen szinte mindegyik tevékenységi körnek megvannak a maga speciális adózási szabályai, amelyeket ráadásul igen gyakran változtatnak. Az ügyfeleket pedig nem lehet a tevékenységi körük alapján kiválogatni, minden jogszabállyal tisztában kell lennünk. Így aztán a tehenészettől és a virágkertészettől kezdve, az építőipari és kereskedelmi vállalkozásokon át befektetési tanácsadóig és lapkiadóig mindenféle cég könyvelését végezzük.

– Úgy gondolom, adó­tanácsadási szolgáltatásunk is szerepet játszott abban, hogy egyetlen olyan cég sem ment tönkre az elmúlt egy évben, amely régóta nálunk vezeti a könyvelését – emelte ki a vezetőasszony. – Ebben szerepe van annak is, hogy az eddigi tapasztalataink alapján az induló cégeknek üzletviteli tanácsokat is adunk, hiszen jól látjuk, melyek azok a vállalkozási formák, amelyek működőképesek lehetnek, és melyek azok, amelyek nem. Cégünk emellett munka- és tűzvédelemmel is foglalkozik. Ennek keretében segítünk a cégeknek, hogy megfeleljenek a jogszabályban előírt feltételeknek. A vállalkozásoknak is könnyebbség, ha a könyvelés mellett ezt a területet is egy cégre bízhatják.

– Összefoglalva azt mondhatom, hogy a könyvelőirodánk szolgáltatásait akkor érdemes igénybe vennie egy vállalkozásnak, ha a cég mérete még nem érte el azt a szintet, hogy saját belső könyvelést vezethessen. Ezt pedig véleményem szerint legfeljebb egy erős középvállalkozás engedheti meg magának. Természetesen az is fontos, hogy az ügyfelünk a törvényes keretek között végezze a munkáját, és az adócsökkentésre csak ilyen módon legyen hajlandó. Ez mindkettőnknek jó, hiszen így minden este nyugodtan hajthatjuk álomra a fejünket. Szeretném azt is hangsúlyozni, hogy közreműködésünk egy cég életében csak akkor jelent előnyt, ha mindketten hosszú távra tervezünk, mert csak így tudjuk tökéletesen megismerni az ügyfelet, és az ő elvárásainak megfelelően végezni munkánkat.

(X)

 

 



« vissza

Hozzászólások (0 db)

Új hozzászólás
Új hozzászólás írásához kérjük lépjen be, vagy regisztráljon!


Jelszóemlékeztető
Regisztráció